انواع سرویس های plc

انواع سرویس های برقی PLC

PLC ها مبتنی بر میکروپروسسور هستند و با داشتن اجزایی مانند زمان سنج ، شمارنده و ثبات انتقالی  کنترل فرآیندهای پیچیده را آسان می سازند PLC ها کامپیوترهای تک منظوره ای هستند که از سه بخش تشکیل شده اند : ورودی ، حافظه و پردازش . اطلاعات ورودی از طریق سنسورها دریافت و در حافظه ذخیره می گردند ، این اطلاعات با توجه به فرامین موجود در حافظه پردازش شده و سپس خروجی ها به نحوی مناسب ساخته می شوند هر PLC دارای زبان برنامه نویسی خاص خود بوده که رابط بین کاربر و سخت افزار PLC  می باشد . برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات در زمینه سرویس های PLC با ما در تماس باشید.

 

آشنایی با ویژگی های PLC

معرفی

PLC LOGO

LOGO یک ماژول همه منظوره دیجیتال از تولیدات شرکت زیمنس آلمان می باشد. کنترل کننده ای ساده و ارزان قیمت است که برای کارهای کنترلی کوچک مانند ساختمان ها یا ماشین های کوچک کاربرد دارد.

مهمترین واحدهای تشکیل دهنده یک LOGO عبارتند از :

منبع تغذیه ،ورودی ها،خروجی ها ، دریچه اتصال ماژول با پوشش ، صفحه کنترل ، صفحه نمایش ، نمایش وضعیت حالت های Stop\Run ، میله های قفل کننده مکانیکی ، حفره های قفل گذاری مکانیکی، واحد پردازش مرکزی CPU ، اسلاید

PLC LOGO

چگونگی تشخیص مدل های LOGO از روی دستگاه:

برای تشخیص مدل های LOGO از روی دستگاه ، آشنایی با یکسری از اعداد و حروف که هریک بیانگر یک ویژگی از دستگاه می باشد ، لازم است که عبارتند از :

عدد ۱۲:  نشان دهنده نوع VDC 12 می باشد.

عدد ۲۴  : نشان دهنده نوع ۲۴ VDC  می باشد.

عدد ۲۳۰  :  نشان دهنده نوع VAC 230 می باشد.

حرف R : نشان دهنده خروجی های رله ای می باشد. در صورتیکه حرفR  درج نشده باشد مفهوم آن اینست که خروجی ها بصورت ترانزیستوری هستند .

حرف C : نشان دهنده دارابودن سوئیچ تایمر و زمان بندی هفتگی است .

حرف O : نشان دهنده نسخه بدون نمایشگر است .

 

 

معرفی PLC S7_200

از نوع یک تکه (compact) بوده و آن را میکروپی ال سی معرفی می کنند و برای مقاصد ساده و نسبتا پیچیده کنترلی به کار می رود.

مهمترین واحدهای تشکیل دهنده یک PLC S7_200 عبارتند از :

واحد پردازنده مرکزی یا CPU

واحدهای حافظه

واحدهای ورودی و خروجی

منبع تغذیه

PLC S7-200

معرفی PLC S7_1200

این خانواده نسبت به خانواده s7_200 قدرتمندتر می باشد و قابلیت های جالبی برای برنامه نویسی و قابلیت ارتباط بین انسان و ماشین (HMI) در آن پیش بینی شده است. این خانواده دارای سه مدل می باشد.

PLC s7-1200

سریSimatic  s7_300  

این مدل قدرتمندتری از دو نمونه قبلی می باشد و جزء PLC های محبوب در صنایع است.

PLC S7-300

Simatic S7_400

این مدل قدرتمندترین PLC خانواده شرکت زیمنس می باشد که دارای تنوع بالایی از CPU و ماژول های توسعه است و نیز برای پروژه های بزرگ جزء اصلی سیستم های کنترل توزیع گسترده می باشد.

PLC S7-400